mandag 8. oktober 2012

Duell i utakt


Har hatt en prat med treneren min i dag om dette med min opplevelse av rytmen under duellskyting. Jeg synes ALLTID at bortetiden av skiva før siste visning på duellskiva er så uendelig mye lengre enn de andre. Har egentlig ikke spekulert så veldig mye på akkurat det, men har fått et tips om å jobbe bedre med rytmen og takten i løft, pust, etterhold. Det høres smart ut. Kommer man ut av rytmen, eller den blir forskjøvet underveis vil opplevelsen av tiden mellom og selvsagt også selve visningstiden av skiven føles ulikt.

I morgen er det NAIS-skyting på trening. Skal merke meg hvordan duellen føles da.

Er det andre som har gjort seg tanker rundt dette?

3 kommentarer:

  1. Jeg kjenner igjen den "problemstillingen", Siri. Jeg tror det har med pusten å gjøre. Det kan være at du ikke puster optimalt nok imellom skuddene slik at du før hvert skudd får ca 10% mindre luft enn du egentlig skulle hatt. Når man da står der uten tilstrekkelig luft så vil jo hjernen egentlig bare ønske at serien snart kan bli ferdig og da går jo tiden som kjent mye saktere. Makes sense?

    SvarSlett
  2. Konklusjon: Jeg må si meg enig med treneren din om at du må jobbe med oppgavene du har mellom skudd og nytt løft. Kanskje du må redusere etterholdtiden din for å få tid til et ekstra pust.

    Til slutt: Rytme er et resultat av at du gjør arbeidsoppgavene dine riktig. Gjør du de riktig så kommer de av seg selv. Man kan ikke trene rytme for rytmen sin del, det er viktigere å trene på arbeidsoppgavene som utgjør rytmen(2 ting på én gang, multitasking ;))

    Olden out!

    SvarSlett
  3. Jepp, Viggo! Det ene følger det andre. Har man rutinen inne, så kommer rytmen av seg selv. Det gjelder å angripe utfordringen fra riktig kant :) Kan godt være at jeg bør redusere holdtiden etter hvert skudd. I dag fungerte det absolutt ikke. Var nok litt for fokusert på analyse, enn på oppgaver og gjennomføring. Men neste gang...!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...