onsdag 1. august 2012

Lufttrening vs. sykling i seige oppoverbakker

I dag er jeg aller mest fornøyd med å ha hentet ut sykkelen fra boden og syklet de rundt 7 km i nesten bare oppoverbakke til luftbanen. Endelig framme ble det 20 minutter pluss for å få roet ned kropp før skyting. Så oppvarming. Få litt bevegelse i kroppen for ikke å stivne, samt få varme i de skytespesifikke musklene. 

Prøveserien satt godt, en del niere, noen tiere og et par åttere. 

Startet tellende og gikk rett ut i 6,5, 6,4, 7,9. Tror jeg holder for lenge, bikker kornet for mye til høyre og drar skuddet rett opp til høyre. Ut av stilling, slippe grepet, nytt grep, ny stilling. 10,4, 10,1. Hmmm...

Fortsatte med 40 "tellende" skudd, men oppgavene var ikke godt nok definert. I tillegg til at jeg ble veldig sliten mot slutten. Hadde 5-tonnsavtrekk, på nesten halvparten av skudda. "Resultatet" endte på 320, med seriene 78-82-82-78. 

Neste lufttrening skal jeg gjøre følgende øvelse; 
- Skyte minst 60 "tellende" skudd
- Tvinge meg til å ta pause og gå ut av stilling hvert 5. skudd
- Være mer trygg på avtrekket mitt og bli mindre kresen på siktebildet

Etter endt økt, gikk sykkelturen hjem igjen - denne gangen rundt 7 km med nesten bare nedoverbakker :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...