søndag 11. november 2012

Nok å henge fingra i

Denne uken har jeg måttet ta hensyn til en noe vond skulder. Tre runder felt, avsluttende med militær ble litt for tøft for en litt sliten skulder. Hvile har gjort godt.

Fredag hadde Lars og jeg invitert til et lite elektronikk-kurs, i bruk av skivene og systemet. To ivrige og svært lærevillige deltakere syntes å ha godt utbytte av et par timers gjennomgang, og var gira på å lære enda mer. Gøy!

Svært gode sikteøvelser

På lørdag var det igjen klart for trening med rekruttene. Jeg er imponert over innsatsviljen og fokuset de nedlegger. Og det vises fort på resultatene. En veldig morsom økt, der vi blant annet gjennomgikk sikteøvelser før skyting. Moro!

Nå skal jeg forberede meg til en rekke stevner i uken som kommer og er spent på å se om skulderen holder. Det er Vinterserie og Hovedstadserie denne uken, med totalt tre runder hurtig fin, en runde hurtig grov, samt et stevne i luftpistol. Blir nok ikke mye trening på meg ut over dette :)

Fortsatt god søndag!

2 kommentarer:

  1. Sikteøvingane ser morsome ut, finnast det ein nettstad eller liknande som skildrar desse ?

    SvarSlett
  2. Øvelsene er/var en del av trener3 utdanningen. Usikker på om du finner den på nettet, men finnes sikkert et sted ute i den store nettverdenen.
    Øvelsene er enkle, lag noen figurer på et ark/baksiden av en skive og stå på maks 10m avstand. Følg streken med siktene, sørg for at siktene er parallelle under hele bevegelsen. Med fire forskjellige figurer er man godt dekket. Kan være en fin start på en trening for ungdom og voksne. Etter oppvarming selvsagt.
    Lars

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...