fredag 2. november 2012

Ujevn, men 91 er ikke så verst

På luftrening skyter jeg alltid et "stevne". Det vil si prøveserie og 40 skudd tellende på korrekt tid.

Når man skyter på elektronikk er man selvsagt avhengig av at den fungerer som den skal. Etter å ha fått noen skudd i skiva uten at det ble anvist, og heller ikke satt skudd i ramma (ikke i det hvite engang), samt at skuddverdiene var helt på tryne, skjønte vi jo at skiva ikke fungerte som den skulle og jeg byttet til ny skive.

Ikke dumt. Fra å skyte 73-81 på den "gamle" skiva, gikk jeg til 83-91 på neste. Altså totalt 328. Siden jeg nå var så godt igang fortsatt jeg på den "nye" skiva friskt med overbevisning om at - nå blir det dritbra! Lars protesterte vilt med påstanden om at nei, har du skutt 40, så har du skutt 40!

Jeg skjønner agendaen. Han var redd for at jeg skulle slå han! Og det tar jeg som en STORT kompliment!

Men ingen fare. Knela på neste serie og endte på

83-91-76-87= 337

Jaja, 91 er jo uansett en pen sum.
I tillegg fant vi ut hvordan en elekrinikkskive rengjøres og igjen fungerer som den skal.

3 kommentarer:

  1. Viggos mening: hvis det å skyte 40 skudd er viktigere enn hva du fyller treningen med får du lite utbytte av treningen.

    Viggos forslag: Snu bort skjermen etter prøveserien og skyt 40 skudd, men noter ned hvilke skudd du mener var bra. Etterpå snur du skjermen. Gratulerer med ny pers :)

    SvarSlett
  2. Jeg er helt enig, Viggo! Har blitt ganske flink til å fokusere på oppgaven når jeg trener.

    Helt klart nyttig å snu bort skjermen, med notering av kvaliteten på hvert enkelt skudd. Samtidig øver jeg meg på å bli vant til å følge opp et godt skudd med et nytt godt skudd. Skummelt å skyte 10-ere vet du ;)

    Ja, og - takk!! :-D

    SvarSlett
  3. Dritskummelt å skyte tiere, jeg vet!

    Det må også trenes på og det krever erfaring. Mye kan gjøres med hjernen i slike tilfeller. F.eks. en reality-check når man må løfte flere ganger fordi forrige skudd var en tier. en slik check gjør jeg innimellom og da spør jeg meg selv noe så banalt om hvorfor jeg driver på med skyting. Svaret er alltid at det gjør jeg for å treffe det jeg sikter på og det er tross alt det jeg vil og trener(host) på. Reality-checken sier meg altså at det er dette jeg vil og jeg har gjort det før, nå er det bare å gjøre det samme igjen.

    Når sant skal sies så har jeg leda luft-NM ved 2 anledninger etter 4 og 5 skudd. Hadde jeg vært ekspert på det jeg beskriver så hadde jeg kanskje gjort det bedre de gangene :D

    Forøvrig blir jeg inspirert av å lese bloggene til deg og Lars. Stå på!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...