mandag 4. mars 2013

Egen trening, andres trening og ekstern inputt

Siste uken har vært fin skytemessig sett.

Det startet sist lørdag, hvor det til tross for kanonfint vær ble innetid og beskuelse av live-visningen fra NM i luftpistol. Det var ikke helt lett å være hjemme og ikke delta selv, men det var vurderingen vi kom fram til i dag.

Onsdag var den en litt tung økt på luftbanen. Fikk ut 40 skudd som endte på 320. Ny økt var bedre innledet og lå godt an, til jeg rota alt bort på siste serie, med en haug av 6-ere og 7-ere. Når skal jeg lære meg at det er ok å skyte bra?
Etter en liten pause snudde Lars skjermen min bort og ba meg skyte nye 40 skudd. Som sagt, så gjort. Så var det å skyte 40 skudd "i blinde". Endte på 337. Seriene ble 86-81-84-86 Jeg kjente fokus skled bort på andre serie. Hanket meg inn, fokuserte på sikte, fokuserte på sikte, fokuserte på sikte. Siste serie lå atpåtil lavt og kunne nok ha dratt inn 2-4 poeng på å ha skudd opp noen hakk. Interessant. Og jeg tror det er en god øvelse, for å få fokus samlet på oppgaven og ikke resultater.

40 skudd - skutt "i blinde"
 
Lørdag hadde vi først trening med rekruttene. En ordenlig morsom og givende økt, i alle fall for oss trenere. Tror ungdommen også syntes det var ok :)

Så en lunsjpause før det bar videre til Ekeberg og trening med damene i kretsen. Full bane også denne gangen, og trening på duell med Lars som instruktør. Oj, jeg trenger virkelig trene på duell.

Så skal jeg minne meg selv på det jeg har avtalt tidligere. Trening skal være press på luft og duell på krutt. Har en tendens til å glemme akkurat det.

Men med litt duelltrening i grunn før tirsdagens runde av Hovedstadserien, håper jeg det kan bedre seg litt. Vi får se!

Det er et luftstevne i kveld jeg gjerne skulle ha vært på, men styremøtet må komme først...

Sees på Ekeberg på tirsdag?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...