tirsdag 17. juli 2012

Fin- og Grovpistol, og så var bane-NM over for i år

I øvelsene Finpistol og Grovpistol er presisjonsserien og duellserien delt over to dager.

Så for å få skutt litt mer enn bare 30 skudd på lørdag og 30 på søndag, ble det til at jeg deltok også i Grovøvelsen

Først finpistol, press. 80-74-75, totalt 229. Ikke bra i det hele tatt. Ikke mer å si om det. Jeg kan bedre.

Tre timers tid senere sto grov for tur. Låner grovpistol av typen Pardini så jeg kan bruke mitt eget grep. 78-78-76, totalt 232. Tre poeng over finresultatet, skutt med en grovpistol som er stilt inn på 1360grams avtrekk, og ikke justert til 1000gram som det er lov til nå. Det var ei stri økt, mye bra, men det som ikke er bra er katastrofalt. Startet med tre tiere på ene presserien, og da koker det så i skallen, fingrene dirrer og jeg fortsetter med en 5-er og en 6-er. Jeg må trene på å skyte godt. Bli vant til å få gode skudd, og ikke få hetta når det skjer.

Søndag går duellskytinga. Står nesten helt nederst (sist) av de som skyter finpistol, som fortjent etter det dårlige innledende resultatet. 75-84-86, 245 totalt 474 (og to innertiere). Sisteplass. Jaja, noen må også inneha sisteplassen. Sånn er det.

Lars og jeg var satt opp på samme lag på grovduellen. Jeg nesten helt sist, han nesten helt først, da det tross alt var en del som skilte oss i innledende skyting. Da vi fortsatt skulle skyte med samme grovvåpen, ble det nødvendig å bytte lag. Et par SMS til arrangør og det var fiksen. Supert!

Jeg fikk gå inn på et senere lag, og skytingen var igang. Seriene ble overraksende 90-83-89, 262, totalt 494 (4 innertiere).

Jeg er mildt sagt imponert over egen innsats på grov. Det var utrolig moro å avlutte NM slik. Jeg klatrer til og med opp en plass i åpen klasse. Det er ny personlig rekord i grovpistol. Skulle kanskje bare mangle når det er tre år siden sist jeg skaut øvelsen. Men pers, er pers samma hva :)


Rett etter siste skyting suste vi veien over fjellet hjem til Oslo for å rekke jobb dagen etter.

Takk for et supert NM! Jeg har hatt det veldig fint, og synes det er så trivelig å få tilbringe tid sammen med kjekke skyttere. Vi sees på banen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...