torsdag 19. juli 2012

Tilbake til trening

NM i bane er over og i vakumet som da oppstår, før vi skal en snartur på NM i felt, har terminlisten glitt grundig gjennomgått, planer for stevner ut over året har begynt å ta form, og jeg har fått inn en lufttrening.

Har kjøpt nye skytesko, og disse skulle testes.

På banen ble det først grundig oppvarming. Det er et speil i helfigur på banen. Stilte meg opp i speilet for å se på stilling. Vil prøve stå mer rett på skive, for å unngå å få for mye vridning fra fotstilling, gjennom hofter, til løft. Jeg har også en tendens til å bikke overkroppen bakover i løftet, det kommer av at det mangler styrke i arm/overkropp (kjernemusklaturen) til å gjøre løftet skikkelig.

En del prøveskudd, og så 40 "tellende". Seriene fordelte seg på 85-81-86-85, totalt 337 og tangering av pers.

Oppsummering av dagens trening;
- Prøv tilpasse skoene med nye såler. Blodtilførselen stanset og jeg mistet følelsen under føttene etter 7 skudd. Mulig at jeg har snørt skoene for stramt og.
- Stilling: klarte stå mer rett på skiva, for å unngå for mye vridning føtter/knær/hofter/overkropp, men begynte sige litt tilbake med overkroppen, spesielt mot slutten når jeg begynte bli litt sliten.
- Stol på avtrekket! Ikke bli for pirkete.
- Du MÅ bli vant til å skyte godt. Ikke få hetta når det blir for mange gode skudd på rad. Hører du!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...