tirsdag 11. september 2012

Fra 0,0 til 10,9*

I går var det stevne på Kolsås, i regi av Bærum PK. Først en runde sprintluft. Øvelsen stresser meg fælt. Synes det er en tulleøvelse og har ikke skutt den på lenge. Men så er det så gudsjammerlig kjedelig å sitte vente heller enn å skyte, så jeg heiv meg med. Det er lenge siden jeg har skutt sprintluft. Ett av skudda klarte jeg dra ut utenfor skiva. Ett av dem sleiva jeg inn i det som ble kveldens eneste innertier, 10,9*.

Tja, hva godt kan jeg si om skytingen her. Det gikk bedre enn sist, det er en ting. Har pers på 258 fra i fjor. I går ble det 250. Videre hadde jeg stålkontoll på tiden. Tre skudd igjen på 1 minutt og 34 sekunder. Alle andre var ferdige. Øvelsen er 30 skudd på 15 minutter og enkel hoderegning sier at det er 30 sekunder pr skudd. Og jeg brukte 30 sekunder pr skudd på slutten. Og klarte nesten holde hodet kaldt ;)

En annen positiv ting var at jeg også fikk opp tempo på 40skudd. Har 1 time og ett kvarter på å skyte mine 40 skudd. I går ble jeg ferdig på godt under en time. Kunne med fordel ha tatt flere pauser, men er vant til å bruke så mye tid at jeg sjeldent har tid til pauser. I går kunne jeg ha gjort det. Det ville muligens ha gitt meg bedre resultater. Merker at det er lenge side jeg har trent luft. Kornet gikk for mye ned til høyre. Det vistes også i et par skikkelig stygge skudd som ble dratt rett ut i 5-ern et par ganger og en gang til og med i 2-ern.

Seriene ble 75-79-81-79, totalt 314. Ikke godt nok, men kanskje akseptabelt som førstestevne etter en stund treningsferie.

Vel, trening i kveld! Her er det bare å jobbe på.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...