torsdag 20. september 2012

Tilbake på luftbanen

Har vært en uke på jobb i Stavanger, og all trening har utgått. Tirsdag var jeg skyteleder på fellestreningen og duell sto på programmet. En del nye skyttere. Moro. 

Onsdag ble det en svært god økt på luftbanen. Skaut 3 "matcher" a 40 skudd. I tillegg til noen prøveskudd ble det da totalt ca 150 skudd. Jobbet med å få ut skuddene uten for mange løft, være tøffere på avtrekkeren.

Det gjorde ikke ting noe verre å skyte raskere. Resultatet var omvendt proporsjonale med tidsbruken :)

Tallene så slik ut

322 (77-88-82-75), skutt på 32:53
331 (81-80-82-88), skutt på 23:54
335 (83-81-86-85), skutt på 23:17

Jeg vil ikke påstå at "jo raskere man skyter, jo bedre blir resultatet". Men det har tydeligvis ikke gjort stor skade å skyte raskere. Dessuten må jeg innrømme at jeg ikke varmet skikkelig opp. Har derfor muligens "skutt meg inn" underveis.

Uansett, en svært god økt, mye bra gjennomført, og det er god styrketrening. Kjente det sved godt i muskulaturen etter endt økt.

Det var veldig moro å være skikkelig tilbake på luftbanen med trening igjen. Føler at jeg får så mye mer ut av denne treningen enn trening med krutt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...